سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مطمئن ترین آژانس هواپیمایی

درباره مشهد

پیش از پرداختن به تور لحظه آخری مشهد ضروری است که اشاره ی مختصری به شهر مشهد مقدس شود. مشهد، مرکز استان خراسان رضوی است که در شمال شرق کشورمان واقع شده است. مشهد از زمان های دور به عنوان یکی از شهرهای معروف ایران مطرح بوده و به همین دلیل در عصر سلسله افشاریان به عنوان پایتخت ایران انتخاب شد. این شهر پس از تهران با توجه به مساحتی که دارد به عنوان دومین شهر وسیع محسوب می شود. طبق آخرین سرشماری انجام گرفته جمعیت مشهد کمی بیشتر از سه میلیون نفر است و از این لحاظ نیز بعد از تهران به عنوان پرجمعیت ترین شهر در کشورمان محسوب می شود.

مهم ترین دلیلی که سبب مشهور شدن این شهر در بین ایرانیان و مسلمانان جهان به خصوص شیعیان شده است وجود بارگاه مقدس امام رضا (ع) است. به همین دلیل است که در طول سال مسافران زیادی در این شهر حضور پیدا می کنند که بالغ بر بیست و هفت میلیون نفر از داخل کشور است و در حدود دو میلیون نفر نیز خارج از کشور به این شهر سفر می کنند.

مردم مشهد از قومیت های مختلفی هستند که اکثریت آن ها را فارس زبانان تشکیل می دهند. در سال های اخیر مهاجرت به مشهد از شهرهای دیگر ایران رو به افزایش بوده است.

تور لحظه  آخری مشهد


تور لحظه آخری مشهد

سالیانه مسافران زیادی با استفاده از تور لحظه آخری مشهد در این شهر حضور پیدا می کنند. تور لحظه آخری مشهد از جمله تورهای مهم در ایران محسوب می شود. تور لحظه آخری مشهد از جمله تورهای مشهد است که به صورت منظم در طول سال از شهرهای مختلف ایران به مشهد مقدس برگزار می شود. تور لحظه آخری مشهد تفاوت چندانی با تورهای معمولی ندارد. با توجه به این که ممکن است در لحظه آخر یکی از مسافران تورهای معمولی از حضور در تور مشهد انصراف دهد شما می توانید جایگزین وی شود و مزیت تور لحظه آخری مشهد نسبت به تور معمولی مشهد این است که شما با پرداخت هزینه کم تری در این تور حضور پیدا می کنید. هر چند می توانید به صورت شخصی هم به مشهد مقدس سفر کنید ولی استفاده از تور دغدغه های شما را در طول سفر کاهش خواهد داد و همچنین هزینه تمام شده تور نسبت به سفرهای معمولی بسیار کم تر است و شما در تور لحظه آخری مشهد سفر امنی را تجربه خواهید کرد و از بسیاری از خدمات دیگر نیز بهره مند می شوید.

آب و هوای مشهد

آب و هوا یکی از مواردی است که قبل از سفر باید به آن توجه کافی شود چرا که مناسب بودن آب و هوا سبب لذت بخش تر شدن سفر و گشت و گذار راحت تر خواهد شد. در فصل بهار بارش باران به صورت معدودی دیده می شود اما بهترین آب و هوا را خواهد داشت. اواخر فصل بهار می توان گفت بهترین زمان سفر به مشهد می باشد. فصل تابستان فصل گرم مشهد است که در این فصل دمای هوای مشهد بالا می رود و چنانچه به آب و هوای گرم عادت نداشته باشید کمی با مشکل مواجه خواهید شد. از دیگر فصل هایی که سفر در آن لذت بخش خواهد بود می توان به پاییز اشاره نمود که در این فصل میزان بارش متوسط است اما دمای هوایی مناسب آن سبب لذت بخش تر شدن سفر مشهد خواهد شد. در فصل زمستان در مشهد شاهد بارش برف خواهیم بود و دمای هوا سرد می شود چرا که اطراف مشهد را ارتفاعات تشکیل داده است و آب و هوای سردی خواهد داشت.


بهترین زمان شرکت در تور مسافرتی مشهد

انتخاب زمان سفر اهمیت ویژه ای خواهد داشت که در انتخاب زمان باید نهایت وسواس را به خرج دهید. زمان سفر را می توان از نظر زمان مراسم ها و آب و هوای مشهد انتخاب نمود. بهترین زمان سفر به مشهد از نظر آب و هوا اواخر فصل بهار و اوایل فصل پاییز می باشد. چنانچه قصد سفری شاد و دلنشین داشته باشید می توانید میلاد امام رضا را برای سفر خود انتخاب نمایید. چرا که در این زمان تمامی خیابان ها و حرم مطهر تزئین می شوند و حرم زیبایی به خصوصی خواهد داشت اما باید توجه داشته باشید که این مواقع یکی از شلوغ ترین زمان هایی است که مشهد به خود می بیند. از این مراسم شلوغ تر 28 صفر خواهد بود که در این مراسم که شهادت امام رضا می باشد افراد بسیاری از جای جای نقاط ایران به این شهر می آیند در این هنگام ازدحام در تمامی صحن های حرم و خارج از حرم دیده می شود و شرایط حمل و نقل مساعد نخواهد بود. اما حرم حال و هوایی عجیب دارد و سبب جذب گردشگران از جای جای نقاط جهان می شود.

فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد

فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد در زمینی به مساحت 540 هکتار ساخته شده است. این فرودگاه در قسمت جنوب شرقی ایرانی قرار دارد . دارای دو باند برای تمامی پروازها می باشد. فرودگاه بین المللی مشهد در سال 1339 ساخته و مورد بهره برداری رسید. این فرودگاه یکی از فرودگاه های پر رفت و آمد در ایران می باشد که بعد از فرودگاه بین المللی مهرآباد قرار دارد. این فرودگاه بیشترین تعداد پرواز در روز انجام می شود و مسافرین زیادی با تور مشهد به آن وارد می شوند.

تور مشهد

فرودگاه بین المللی مشهد دارای امکانات بسیار زیادی است و دارای یک پارکینگ طبقاتی می باشد که چیزی بیش از هزار خودرو در آن جا می شود. این فرودگاه طبق استانداردهای بین المللی ساخته شده است و خدمات خوبی را برای تمامی مسافرین ارائه می دهد. مسافرین در این فرودگاه می توانند از امکاناتی مانند سالن انتظار، دستگاه های خود پرداز، فروشگاه ها، رستوران ها و کافه ها، سرویس های بهداشتی، نمازخانه، سالن های کنفرانس و ... برخوردار می باشد که بهترین خدمات را برای مسافرین تور مشهد ارائه می دهند.


جاذبه های گردشگری شهر مشهد

شهر مشهد یکی از شهرهای توریستی ایران است که نه تنها مسافرین ایرانی بلکه مسافرین خارجی بسیار زیادی از آن با تور مشهد بازدید می کنند. این شهر با جاذبه های گردشگری بسیار زیادی پذیرای مسافرین و گردشگران می باشد. مجموعه های تاریخی، تفریحی و فرهنگی این شهر سفری بسیار جذاب و لذت بخش را برای مسافرین تور مشهد به ارمغان می آورد تا بتوانند از تمامی لحظات حضور خود در این شهر لذت ببرند. با ما همراه باشدی تا چند جاذبه گردشگری این شهر را بشناسید.

  • مقبره فردوسی در مشهد

یکی از بهترین و زیباترین جاذبه های گردشگری شهر مشهد، مقبره فردوسی می باشد. این مقبره ارزشمند ترین آثار ادبی ایرانی زمین است که جیاگاه بسیار ویژه ای در میان آثار تاریخی این شهر دارد. آرامگاه فردوسی در شهر توس و در فاصله 20 کیلومتری مشهد قرار دارد. این بنای بسیار زیبا و با شکوه الهامی از معماری دوره هخامنشی دارد. این آرامگاه توسط هوشنگ سیحون طراحی و بازسازی شده است. مقبره فردوسی با مساحت 900 متری با استفاده از سنگ و کاشی ساخته شده که با اشعاری از حکیم فردوسی مزین شده است. این بنا در سال 1343 بازسازی شد و در سال 1347 بازسازی این بنا به اتمام رسید.

  • مجموعه کوهسنگی مشهد

مجموعه کوه سنگی دومین پارک بزرگ شهر مشهد می باشد که در جنوب غربی مشهد قرار دارد. این پارک در حاشیه کوه های مرتفع واقع شده است که در حقیقت یکی از قدیمی ترین روستاهای مشهد می باشد. این تفریحگاه محبوبیت بسیار زیادی در میان گردشگران دارد و شاه عباس در همین مکان تاج گذاری کرده است. البته ساختمان موزه بزرگ مشهد در این مکان قرار دارد که با استفاده از معاری کاخ کلات نادر ساخته شده است. این پارک بسیار زیبا ترکیبی از آب، سنگ و چشم اندازهای زیبا می باشد که درتور مشهد بهتر است از آن بازدید کنید.

  • پارک طبیعی هفت حوض

یکی از جذاب ترین جاذبه های شهر مشهد پارک طبیعی هفت حوض می باشد. این پارک در دل کوه های خلج قرار دارد که جذابیت بسیار زیادی برای مهمانان تور مشهد دارد. پارک طبیعی هفت حوض در فاصله 7 کیلومتری مشهد قرار دارد و در این مکان 7 حوض وجود دارد. این پارک دارای چشم اندازهای بسیار زیادی است و زیبایی های خاصی دارد.

  • آرامگاه نادر مشهد

یکی دیگر از جاهای دیدنی مشهد آرامگاه نادر مشهد می باشد که در چهار راه شهدای مشهد واقع شده است. این بنای بسیار باشکوه در سال 1338 ساخته شد و دارای یک مجسمه تاریخی است. این مجسه متعلق به نادر می باشد که سوار بر اسبی است و تبرزینی در دست خود دارد. این مجسمه با اتفاع 5 متر توسط موسسه ای در ایتالیا ساخته شده است.

در آرامگاه نادر مشهد یک موزه قرار دارد که اسلحه، کلاه خود، زره، لوازم رزمی و ... جزء آثار آن می باشد. بازگشایی این آرامگاه در سال 1342 انجام شد و یکی از بهترین موزه های این شهر می باشد.

  • بنای هارونیه مشهد

این بنا در نزدیکی آرامگاه فردوسی قرار دارد. این بنا یکی از بهترین جاهای دیدنی مشهد می باشد که علاقه مندان تور مشهد می توانند از آن بازدید کنند. این ساختمان شباهت بسیار زیادی به آتشکده دارد و در دوره اولیه اسلام تغییراتی یافته است. بعد از ایجاد تغیرات بر روی این بنا تبدیل به یک مسجد شده است.

  • پارک ملت مشهد

این پارک در مغر ب شهر مشهد قرار دارد که در حاشیه بلوار وکیل آباد می باشد. مساحت این پارک برابر با 720 هزار متر مربع است که دارای مناظر و چشم اندازهای بسیار زیادی است. پارک ملت مشهد یکی از جاهای دیدنی مشهد می باشد که افراد زیادی از آن بازدید می کنند. در این پارک شهربازی و امکانات تفریحی بسیار زیادی وجود دارد که تفریح های مفرحی را برای کودکان ایجاد می کند. وجود استخر، درختان، گل های فراوان و فضاهای دیدنی و دلچسب فرصت خوبی را برای مسافرین تور مشهد ایجاد می کند.

  • بند گلستان مشهد

بند قدیمی گلستان بر روی رودخانه گلستان ساخته شده است. این بند 120 متر می باشد که دارای ارتفاع 14 متری است. بند گلستان در دوره تیموریان ساخته شد و امروزه مورد بازسازی قرار گرفته است. این بند در فصل تابستان با بارش باران مملو از آب می شود و چشم اندازهایی فوق العاده را ایجاد می کند. اهمیت مهندسی این بند بسیار زیاد می باشد و علاقه مندان می توانند سوار بر قایق های تفریحی شوند و از مناظر اطراف بازدید کنند.

  • مراکز خرید و فروشگاه های مشهد

شهر مشهد یکی از شهرهای توریستی در ایران می باشد که افراد زیادی از آن بازدید می کنند. در این شهر مراکز خرید و فروشگاه های زیادی ساخته شده است که مسافرین تور مشهد می توانند هر آنچه که می خواهند را از این مکان بخرند.

بازار رضا مشهد. در ضلع شرقی خیابان امام رضا یک بازار وجود دارد که مهم ترین مرکز خرید برای زائرین و گردشگران تور مشهد می باشد. این بازار قدیمی صنایع دستی و کالاهای بسیار زیادی دارد که در فروشگاه های مختلف آن عرضه می شوند. هر آنچه که می خواهید مانند طلا، فیروزه، لباس های گلدوزی و ... را می توانید از این فروشگاه ها بخرید.

مجتمع تجاری الماس شرق مشهد. یکی از بهترین و محبوب ترین مراکز خرید شهر مشهد می باشد که دارای 1238 واحد تجاری است. در این مرکز خرید می توان از سینمای سه بعدی، رستوران، کافی شاپ، سرزمین عجایب، آب نما، سالن نمازخانه، سالن اجتماعات، پارکینک طبقاتی، بازار چینی ها، نمایندگی های مختلف و ... استفاده کرد.

تور مشهد با هواپیما

مجتمع تجاری پروما مشهد. یکی از مراکز خرید معروف شهر می باشد. در این فروشگاه می توان از مغازه های مختلف بهترین سوغاتی ها را خریداری کرد. شهربازی، سالن بازی بولینگ، بیلیارد و ... بهترین تفریح های این فروشگاه برای مسافرین تور مشهد می باشد. در این مجتمع نه تنها می توان خرید کرد بلکه می توان یک گردش روزانه داشت.

مجتمع تجاری آلتون مشهد. یکی از ساختمان های بسیار بلند شهر مشهد می باشد که دارای مجموعه های دیدنی و تجاری است. در این فروشگاه لوازم بهداشتی، پوشاک، چرم، کیف و کفش، تلفن، لوازم الکترونیکی و ... وجود دارد. این مکان تجاری بهترین مکان برای خرید لوازم مورد نیاز از شهر مشهد می باشد.

مجتمع تجاری وصال مشهد. یکی از پردرآمد ترین و محبوب ترین مراکز خرید مشهد می باشد. بعد از خرید در این مجتمع تجاری می توان به رستوران رفت و یک غذای لذت بخش خورد. در این مرکز خرید انواعی از فروشگاه ها و مغازه ها وجود دارد که کالاهای متنوعی را برای مسافرین و مهمانان ارائه می دهند. مسافربن تور مشهد می توانند بیک روز کامل را برای گشت و گذار در این مجتمع تجاری اختصاص دهند و از تمامی مکان های آن بازدید کنند

تور مشهد با هواپبما بهترین فرصت را برای مسافرین و گردشگران این شهر فراهم می کند. امروزه افراد زیادی از تمامی نقاط کشور به شهر مشهد سفر می کنند و دوست دارند در ایام مختلف سال از این شهر مذهبی بازدید کنند. تور مشهد همه روزه به این شهر مقدس سفر می کند و فرصتی خوب برای بازدید از این شهر فراهم می کند. این تورها خدماتی مانند رزور هتل ها برای مدت زمان اقامت، رزرو بلیط هواپیما رفت و برگشت، رزرو بلیط اتوبوس، تورهای گردشی در اطراف شهر و ... را برای مسافرین ارائه می دهد.

هزینه تورهای مشهد بر اساس خدماتی که به مسافرین ارائه می دهند تعیین می شود. اما هزینه این تورها در ایامی که تعداد مسافرین این شهر کمتر است بسیار پایین تر می باشد و هزینه کمتری را برای مسافرین دارد.