سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مطمئن ترین آژانس هواپیمایی

رزرو هتل و بلیط هواپیما برای سفر

زمانی که مسافران برای سفر اقدام می کنند باید دو امر مهم، رزرو هتل و بلیط هواپیما را به انجام برسانند. برای انجام درست و به موقع این دو امر باید به نکات زیادی توجه کنند. برای مثال بهتر است قبل از رزرو بلیط هواپیما درباره انواع بلیط و قیمت هر کدام از آنها در ایرلاین های مختلف اطلاعات کسب کنند تا بتوانند پروازی مناسب و با کیفیت را برای ابتدای سفر خود تهیه نمایند. درباره رزرو هتل باید وسواس بیشتری نسبت به بلیط هواپیما به خرج دهند زیرا با این انتخاب محل اقامت خود را که یکی از ارکان مهم در سفر به شمار می رود، تعیین می کنند. در صورتی که مسافران تمامی نکات را درباره رزرو هتل و بلیط هواپیما به اجرا برسانند می توان تا حد زیادی از انتخاب درست و مناسب آنها اطمینان حاصل کرد. همچنین در برخی از شرایط در صورت توجه به موارد گفته شده می توانند بلیط ها و هتل های با کیفیت و ارزان تری را برای اقامت خود برگزینند و در بودجه ی خود برای سفر صرفه جویی داشته باشند.
رزرو هتل و بلیط هواپیما برای سفر

بلیط هواپیما

بلیط هواپیما یک مدرک الکترونیکی است که شرکت هواپیمایی بعد از تهیه بلیط برای مسافران صادر می کند. بلیط هواپیما نشان می دهد که کدام صندلی به چه شخصی تعلق دارد. بلیط هواپیما به دو صورت می تواند در اختیار مسافر قرار بگیرد:
  1. بلیط کاغذی که توسط آژانس های مسافرتی به مسافران داده می شود.
  2. بلیطی که بعد از رزرو آنلاین بلیط به صورت فایل الکترونیکی به ایمیل یا آیدی مسافر در شبکه های اجتماعی ارسال می شود.
در بلیط های هواپیمایی می توانید اطلاعاتی مانند: نام مسافر، محدودیت های استرداد و تغییر بلیط، ایرلاین صادر کننده بلیط، شماره بلیط، کدآلفا (کد آلفا عددی است که هزینه بلیط را نشان می دهد.)، مبدا و مقصد سفر، پروازهایی که می توانید با آن بلیط از آنها استفاده کنید، زمان و تاریخ پرواز و... را مشاهده کنید. بلیط هواپیما دارای دو نوع است که شما می توانید با توجه به سفر خود هر کدام از آنها را انتخاب نمایید:
  1. بلیط چارتر هواپیما: در این نوع بلیط شرکت های هواپیمایی با یکی از آژانس های مسافرتی قراردادی وضع می کنند که طبق آن قرارداد، همه یا تعداد مشخصی از صندلی های پرواز مورد نظر برای مدتی معین به آژانس مسافرتی اجاره می دهد. به شرکت هواپیمایی، چارتر دهنده و به آژانس مسافرتی چارتر کننده گفته می شود.
  2. بلیط های سیستمی: بلیط های سیستمی به نسبت بلیط های چارتری از قیمت بالاتری برخوردار هستند اما به دلیل ویژگی هایی که دارد بسیاری از بلیط های سیستمی را به بلیط های چارتری ترجیح می دهند. بلیط های سیستمی را می توان چندماه قبل از سفر تهیه نمایید و هر زمان که قصد کنسل کردن بلیط خود را داشته باشید می توانید با توجه به قوانین کنسلی و میزان جریمه شرکت هواپیمایی مورد نظر، بلیط خود را به راحتی کنسل کنید.
خرید بلیط هواپیما

بلیط هواپیما ارزان

شاید اولین چیزی که باعث می شود لذت سفر قبل از شروع آن به وجود آید این است که بلیط سفر را با قیمت مناسب و ارزان تر تهیه کنید. رسیدن به این لذت می تواند به مواردی مانند مکان تهیه بلیط و نحوه اقدام برای تهیه آن بستگی داشته باشد. نکاتی درباره خرید بلیط چارتر به شرح زیر می باشد:
  • برای خرید بلیط هواپیما شتاب نکنید: امروزه تهیه بلیط هواپیما به حدی راحت شده است که شما می توانید به راحتی با گوشی موبایل خود تنها با چند کلیک ساده بلیط رزرو نمایید.
  • شهرهای خاص را کمتر برای سفر انتخاب کنید: اکثریت مردم شهر های بزرگ را برای مقصد سفر خود انتخاب می کنند و از آنجایی که در تعطیلات هم سفر می کنند، باعث می شوند که بلیط های شهر های بزرگ در روزهای خاص گران تر باشد. به همین دلیل بهتر است مقصد دیگری برگزینید تا هزینه کمتری بپردازید.
  • در اواسط ماه بلیط خود را تهیه کنید: به هیچ وجه تهیه بلیط را به اوایل و انتهای هر ماه، سال و یا هر فصل موکول نکنید زیرا در این بازه های زمانی هزینه بلیط گرانتر از حالت معمول می باشد.
  • تا جایی که امکان دارد بلیط چارتری تهیه کنید: بلیط های چارتری دارای قیمت پایین تری هستند و چون امکان کنسل شدن آنها بسیار پایین است، مناسب تر می باشند.
  • قیمت بلیط هواپیما را با ایرلاین های مختلف مقایسه کنید: قبل از تهیه هرگونه بلیط ابتدا از طریق وب سایت ها و اپلیکیشن های هر ایرلاین از قیمت بلیط پرواز مورد نظر خود آگاه شوید و سپس برای خرید اقدام کنید.

قیمت بلیط هواپیما

در چیدمان مقدمات سفر یکی از مواردی که از اهمیت بالایی برخوردار است، قیمت بلیط هواپیما می باشد. مسافران برای اینکه بتوانند هزینه خود را در طی سفر مدیریت کنند بهتر است در ابتدا برای تهیه بلیط پرواز از منابع مختلفی درباره قیمت بلیط هواپیما اطلاعات کسب نمایند و سپس بهترین را برای خود انتخاب کنند. نرخ بلیط های هواپیما با توجه به شرایط حاکم در آن بازه زمانی متفاوت می باشد. در برخی از بازه های زمانی ثابت و در برخی دیگر متغیر هستند. اگر شما از شرایطی که بر روی قیمت بلیط هواپیما تاثیر می گذارد اطلاع داشته باشید، می توانید در بازه زمانی که شرایط بر ارزان بودن بلیط صدق می کند، بلیط خود را تهیه کنید.
رزرو بلیط هواپیما
رزرو هتل خارجی
مسافران که قصد سفر به خارج از کشور را دارند، همیشه با مشکل رزرو هتل در خارج از کشور و پرداخت هزینه آن مواجه هستند. با وجود اینکه هتل های خارجی قیمت هتل ها را به دلار و یورو اعلام می کنند، امکان پرداخت آنها تنها با کارت های اعتباری جهانی امکان پذیر است و با کارت های شتاب انجام نمی گیرد. برخی از سایت های معتبر آژانس های مسافرتی این امکان را برای مسافران فراهم کرده اند که به راحتی بتوانند هزینه اقامت خود را در یک هتل خارجی با کارت های شتاب پرداخت نمایند.

تاثیر تور در رزرو هتل

سفر کردن با تور دارای مزایای زیادی است. زمانی که شما با تورهای مسافرتی سفر می کنید، دارای برنامه ریزی دقیق و کاملا مشخصی هستید. این برنامه ریزی از اتلاف بی جهت وقت شما جلوگیری می کند و باعث می شود با خیال راحت از سفر خود بدون کمترین نگرانی لذت ببرید. مزیت دیگر سفر با تور این است که می توانید بسته به خدمات تور بسیاری از مقدمات سفر مانند رزرو بلیط هواپیما، رزرو هتل، هماهنگی باهتل درباره زمان رسیدن پرواز به مقصد، وعده های غذایی و... را به عهده آنها بگذارید. همچنین زمانی که تور برای شما رزرو هتل را انجام می دهد، تا حد زیادی می توان از کیفیت هتل اطمینان حاصل کرد و مشکلات دیگری مانند پرداخت هزینه اقامت در زمان رزرو هتل را از دوش خود بردارید.
رزرو آنلاین هتل

انتخاب هتل مناسب در سفر

یکی از مهم ترین انتخاب ها در طی سفر بعد از انتخاب بلیط هواپیما، انتخاب هتلی برای اقامت می باشد. در صورتی که هتل برای شما راحتی ممکن را فراهم نکند، نمی توانید لذت ممکن را از سفر خود ببرید، در نتیجه باید در انتخاب و رزرو هتل توجه کافی داشته باشید. هر مسافر درباره هتل مورد نظر خود دارای نیاز های متفاوتی است، زمانی که قصد انتخاب هتل را دارید باید نیاز های خود را اولویت بندی کرده و طبق آن انتخاب کنید. علاوه بر نیاز ها شما باید به موقعیت مکانی هتل و میزان بودجه خود برای رزرو هتل توجه کنید و متناسب با آنها اقامتگاه مورد نظر را انتخاب نمایید.