سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مطمئن ترین آژانس هواپیمایی

سفر به سنت پترزبورگ

تور سنت پترزبورگ دومین شهر بزرگ روسیه بعد از مسکو است. این شهر لقب پنجره ی اروپا را دارد زیرا در یک موقعیت جغرافیایی بسیار حساس قرار گرفته است. نزدیکی آن به دریای بالتیک همواره سبب شده است این شهر شکوه و عظمت فراوانی داشته باشد به گونه ای که همواره اولویت اصلی گردشگران هنگام سفر به روسیه بوده و همچنین فرصت های بسیار تجاری و شغلی نیز در این شهر وجود دارد به گونه ای که تاجران سرمایه گذاری های هنگفتی در این شهر داشته اند. این شهر دارای جاذبه های دیدنی و تفریحی و تاریخی فراوانی است که همه ی این مکان ها به راستی ارزش دیدن را دارد. به همین دلیل هر سال تورهای سنت پترزبورگ زیادی برای سفر به این کشور برای گردشگران ارائه می شود. در این قسمت از مقاله سعی شده است که به طور گسترده و وسیع اطلاعات جامعی را در مورد تور سنت پترزبورگ را در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید تا این شهر باشکوه را بیشتر بشناسید. در تابستان ها در نیمه های شب هنوز می توان آفتاب خورشید را در آسمان مشاهده کرد به همین دلیل مردم بومی این شهر از آن به عنوان شب های سفید یاد می کنند. شما نیز می توانید شاهد این زیبایی در این شهر باشید. شهر سنت پترزبورگ در سال 2018 افتخار این را کسب کرد که میزبان جام جهانی باشد در این زمان افراد بسیار زیادی فرصت بازدید از این شهر را پیدا کردند.

جاذبه های گردشگری در سنت پترزبورگ

جاذبه های دیدنی بسیار فراوانی در این شهر وجود دارد که از دلایل اصلی انتخاب گردشگران است در این جا به مهمترین مکان های دیدنی و تاریخی اشاره شده است با شناخت بیشتر این مکان ها می توانید بیشتر از سفر خود لذت ببرید.
موزه ی ملی هرمیتاژ و قصر زمستانی سن پترزبورگ : این موضوع یکی از موزه های مشهور در دنیا است که در آن بیش از سه میلیون اثر هنری مربوط به هنرمندان بزرگ نگه داری می شود. قدمت این آثار بسیار زیاد است. نکته ی بسیار باورنکردنی در مورد این موزه این است که اگر شما به دنبال این هستید که همه ی این آثار را به دقت و کامل ارزیابی و مشاهده کنید در این صورت باید یک سال وقت برای بازدید از این موزه در نظر بگیرید به همین دلیل با انتخاب تور لیدر می توانید در مدت زمان اقامت خود از بهترین و ارزشمندترین این آثار بازدید کنید.
کلیسای جامع کازان تور سنت پترزبورگ : از دیگر جاذبه های مهم این شهر است که معمولا در برنامه های تور سنت پترزبورگ جا داده می شود. این کلیسا تنها کلیسای در حال کار ارتودکسی است و برای ساخت آن معماری بسیار باشکوهی به کار رفته است. حتما بازدید از این کلیسا را از دست ندهید.
تئاتر مارینسکی سن پترزبورگ : این تئاتر یکی از اصلی ترین جاذبه های دیدنی این شهر است و همچنین یکی از تئاترهای موزیکال مشهور در سراسر جهان می باشد. تزیینات و دکور خاصی در فضای داخلی این تئاتر به کار رفته است که دیدگان همه را به سوی خود جلب می کند.
کلیسا و خیابان رستاخیز : این کلیسا که در خیابان منجی رستاخیز واقع شده است در سال 1889 ساخته شده است و یکی از پربازدید ترین کلیسا ها می باشد.
قصر کاترین و پارک تزار سکو : این قصر در دوران امپراطور ساخته شده و معماری عالی برای ساخت آن به کار رفته است. با بازدید این مکان باشکوه می توانید به آسانی تاریخ و آداب و رسوم حاکم بر زمان های امپراطوری را حس کنید.

جاذبه های گردشگری در سنت پترزبورگ

امکانات تور سنت پترزبورگ

مهمترین امکانات تور سنت پترزبورگ که یکی از مهم ترین عوامل جذب گردش گر به این شهر زیبا شده میتوان به موارد ذیل اشاره نمود:
- برطرف کردن اولین دغدغه شما گردشگران یعنی ارائه بهترین و زبدهترین مترجمان زبان زیبای روسی
-سفری ایمن و راحت با بهترین و لاکچری ترین هواپیماهای جهان
-ارائه خدمات ویزایی و کمک در اخذ ویزای گردشگری در شهر زیبای سنت پترزبورگ
-ارائه برنامه سفر بسیار منظم و دقیق برای بازدید از سراسر سنت پترزبورگ در حداقل ترین زمان ممکن و هم چنین ارائه یک برنامه اقتصادی مقرون به صرفه برای شما علاقه مندان
-رزرو بهترین و شیکترین هتلها و رستورانهای در شهر سنت پترزبورگ
-برگزاری جلسات مرتبط با تور و توضیحات لازم برای داشتن سفری لذت بخش و به یاد ماندنی

نقش تور سنت پترزبورگ در صنعت گردشگری روسیه

برگزاری تور مسکو نقش موثری در تامین منابع مالی این شهر دارد به طوری که امروزه یکی از منابع درآمد مذکور از طریق ارزی که گردشگران و توریستان به این شهر می آورند تامین می شود و این امر باعث شده است که مسئولین گردشگری و توریستی این شهر تمام تسهیلات و امکاناتی را که در برگزاری هرچه بهتر تور سنت پترزبورگ موثر است را به کار ببرند تا بدین وسیله روز به روز بر شمار بازدیدکنندگان از این شهر زیبا بیافزایند به طوری که اخیراً مشاهده می شود ورود گردشگران به این شهر نسبت به سال های قبل چندین برابر شده است دولت روسیه با احداث هتل های مجلل و لوکس، فراهم کردن امکان حمل و نقل آسان و ایمن، ایجاد فضاهای مصنوعی و زیبا، معرفی جذابیت ها و زیبایی های شهر مسکو به سراسر جهانیان توانسته است بر صنعت گردشگری شهر سنت پترزبورگ تاثیر شگرفی بگذارد.

امکانات تور سنت پترزبورگ

سوغات سنت پترزبورگ در تور سنت پترزبورگ

معمولاً با سفر به هر شهر و کشوری شما با نماد آن مکان آشنا خواهید بود. کشور روسیه و شهر سنت پترزبورگ نیز از این قائده مستثنی نبوده و شما در این شهر میتوانید با سنبل و نماد کشور روسیه که عروسکهای فوق العاده زیبای ماتروشکا هستند آشنا شوید. عروسکهای متروشکا که به نام بابوشکا نیز معروف هستند ستهای پنج تایی عروسک هستند که به ترتیب از کوچک به بزرگ داخل یکدیگر قرار دارند. این عروسکها به شکل بسیار زیبا و خاص طراحی و نقاشی شدهاند. در برخی از مدلها تعداد ماتروشکا ها به 12 عدد میرسد. شما در تور سنت پترزبورگ میتوانید نمونههای متفاوتی از این عروسکها را مشاهده کنید. سه نوع از این عروسکها در فروشگاههای سنت پترزبورگ به فروش میروند. نوع اول که مخصوص افراد کلکسیون دار و مجموعه دار است و قیمت بالایی دارد. این نوع از ماتروشکا ها دارای طرحهای جذاب و خاص و همچننین تکرار نشدنی هستند. در نوع دوم شما میتوانید این عروسها را در تعداد و طرحهای مختلف خریداری کرده و همگی ساخت کشور روسیه هستند و قیمت بالایی ندارند و برای سوغات گزینه مناسبی هستند. اما نوع سوم این عروسکها ساخت کشور چین بوده و قیمتی ارزان دارند و بیشتر برای بازی بچهها مناسب هستند.
جعبههای لاکی روسی: یکی دیگر از سوغات مهم سنت پترزبورگ که در تور سنت پترزبورگ میتوانید آن را خریداری کنید جعبههایی زیبا با طرحها و رنگ آمیزی های خاص و جذاب هستند. طرحهایی که بر روی این جعبهها ترسیم میشود معمولاً نمادی از طبیعت، جاذبهها و سنتهای کشور روسیه میباشد. قیمت این جعبهها بسته به طرح و نقش روی آن و ظرافت طراحی انجام شده متفاوت میباشد.
جواهرات کهربایی: این جواهرات نیز میتواند گزینه بسیار مناسبی برای سوغات به عزیزان تان باشد. این جواهرات کهربایی با رنگهای سبز، زرد، بنفش و قرمز تیره در کشور های اطراف دریای بالتیک به وفور وجود دارند.

غذاهای محلی در تور سنت پترزبورگ

یکی از جذابترین قسمتهای هر سفر از جمله تور سنت پترزبورگ تست غذاهای محلی میباشد. از لذیذترین و خوشمزهترین غذاهای این شهر میتوان سولیانکا را نام برد.
سولیانکا: نوعی سوپ بسیار لذیذ و خوش عطر میباشد که نزد مردم روسیه بسیار پرطرفدار میباشد. این سوپ در سه نوع درست میشود که انواع متفاوت آن سولیانکای ماهی، سولیانکای گوشت و سولیانکای قارچ میباشد. این سوپ برای فصول سرد سال بسیار مناسب است.
گولابتسی: این غذا تقریباً همان دلمه کلم ما میباشد و ترکیبات اصلی آن برنج، گوشت و ادویه است که داخل برگ کلم ریخته شده و درون سسی که شامل سس گوجه و سبزیجات است پخته میشود.
کولودتس: این غذا ظاهری بسیار زیبا دارد و در بیشتر تعطیلات و مناسبتها و همچنین کریسمس تهیه میشود. این غذا از گوشت تهیه شده و پس از سرد شدن داخل ژلاتین قرار میگیرد.
اوکا: یکی از انواع سوپهای خوشمزه روسی که ماهی جرء اصلیترین مواد تشکیل دهنده آن است. اوکا یا آکا نام دارد. این سوپ خوشمزه از ماهیهایی مانند اسبله یا روف و یا سیم به همراه سبزیجات تازه، گوجه، شوید و ادویه جات معطر تهیه میشود.

غذاهای محلی در تور سنت پترزبورگ

بهترین رستورانها در تور سنت پترزبورگ

کشور روسیه دارای تنوع غذایی بسیار فراوانی است و شما میتوانید انواع غذاهای مکزیکی، روسی و ارمنی را در این کشور تست کنید. شهر سنت پترزبورگ نیز به واسطه اینکه شهری توریستی است دارای رستورانهای فراوان با غذاهایی بسیار متنوع است. از جمله بهترین رستورانهایی که در تور سنت پترزبورگ توصیه میکنیم حتماً سری به آنها بزنید رستورانهای داستایفسکی، رستوران باکلاژان، رستوران پالکین، رستوران بوش و رستوران چکوف میباشد. در این رستورانها علاوه بر غذاهای اصیل روسی میتوانید غذای ملل مختلف را با بهترین کیفیت و طعمهای بی نظیر تست کنید. غذاهای دریایی در بین مردم روسیه از جایگاه ویژهای برخوردار هستند و به دلیل موقعیت جغرافیایی این کشور شما میتوانید غذاهای دریایی تازه و با کیفیت را نیز میل کنید و از طعم و مزه آنها لذت ببرید.