سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مطمئن ترین آژانس هواپیمایی

آشنایی با شهر مشهد

شهر مشهد یکی از شهرهای استان خراسان رضوی در شمال شرقی کشور ایران است که به عنوان مرکز این استان نیز شناخته می شود. این شهر را با نام های مشهد مقدس و پایتخت معنوی ایران نیز می شناسند. شهر مشهد یکی از شهرهای مذهبی کشور ایران است دارای جاذبه های گردشگری مذهبی بسیار زیادی می باشد. حرم مطهر امام رضا (ع) در این شهر قرار گرفته و یکی از مهمترین عوامل جذب توریست ها به شهر مشهد می باشد. از آنجایی که سالانه توریست های بسیار زیادی از سراسر ایران و جهان به منظور زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) به شهر مشهد سفر می کنند، این شهر به عنوان یکی از توریستی ترین شهرهای ایران شناخته می شود. شهر مشهد دومین شهر بزرگ ایران بعد از تهران می باشد و با جمعیتی تقریبا 3 میلیون نفری بعد از شهر تهران دومین شهر پرجمعیت ایران است. توریستی بودن این شهر یکی از مهمترین عوامل رونق اقتصادی در این شهر می باشد. از دیگر عواملی که باعث رونق اقتصادی در شهر مشهد می شوند می توان به مواردی از قبیل تولید زعفران، زرشک، نبات و چرم صنعتی اشاره کرد. در شهر مشهد جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی متنوعی نیز قرار دارند که در تور ارزان مشهد می توانید از هر یک از آنها دیدن کنید.

تور مشهد

مکان های دیدنی در تور مشهد

مشهد دارای برخی از مکان های دیدنی می باشد که با جاذبه های گردشگری که توسط انسان ساخته شده اند متفاوت است. به برخی از این مکان های دیدنی در این قسمت اشاره می کنیم:

  • پارک وکیل آباد: این پارک در قسمت جنوب شرقی واقع شده است. قدمت پارک وکیل آباد به سالیان دور برمی گردد. این پارک از همان ابتدا مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده است. این پارک بعد از گذشت زمان و بازسازی و نوسازی توسط شهرداری شهر مشهد به یکی از مکان های دیدنی در مشهد تبدیل شده است.
  • بند گلستان: بند گلستان در 8 کیلومتری شهر مشهد قرار گرفته است. این بنا بر روی رودخانه ای به نام گلستان احداث شده است. قدمت این بنا به 500 سال قبل برمی گردد. با وجود اینکه سالیان زیادی از ساخت این بنا گذشته است باز هم پا برجه باقی مانده است.
  • غار مغان: شاید آوازه ی این غار را شنیده باشید. این غار در روستای مغان در 35 کیلومتری مشهد واقع شده است. داخل این غار چاه هایی با عمق 25 متر و پرتگاه های زیادی وجود دارد. پیشنهاد می شود برای بازدید از این غار حتما راهنما داشته باشید زیرا در غیر اینصورت بازدید از این غار کار خطرناکی محسوب می شود.
  • باغ ملی: این باغ یکی از شلوغ ترین جاذبه های مشهد می باشد. شما می توانید با ورود به این باغ زیبا مجسمه هایی که از مشاهیر ادب در این باغ قرار گرفته است را مشاهده کنید.

تور ارزان مشهد

بهترین زمان شرکت در تور ارزان مشهد

عوامل بسیاری در تعیین بهترین زمان شرکت در تور مشهد دخیل خواهند بود. اگر بخواهیم از نظر آب و هوا بهترین زمان شرکت در تور ارزان مشهد را مورد بررسی قرار دهیم باید گفت که فصل بهار و پاییز به دلیل مناسب بودن آب و هوایشان بیشتر مورد توجه قرار خواهند گرفت اما باید در نظر داشته باشید که اواخر بهار و اوایل پاییز بهترین زمان برای شرکت در این تور خواهد بود. اگر بخواهیم از نظر مراسمات مذهبی بهترین زمان سفر به این شهر را بررسی کنیم باید گفت که تمامی مراسمات مذهبی برای شرکت در تورلحظه آخری مشهد مناسب خواهد بود اما 28 صفر و میلاد امام رضا بهترین زمان شرکت در این تور می باشد. همچنین اربعین حسینی و محرم نیز از بهترین ایام سفر خواهند بود. اگر بخواهیم از نظر میزان هزینه ها بهترین زمان شرکت در تور ارزان مشهد را تعیین کنیم باید گفت که فصولی که گردشگران کمتری به این شهر سفر می کنند بهترین زمان شرکت در این تور خواهد بود.

حمل و نقل در تور ارزان مشهد

شهر مشهد به دلیل مسافر پذیر بودن، در زمینه حمل و نقل بین شهری در ایران زبانزد است. در شهر مشهد ایستگاه راه آهن مدرن و پایانه اتوبوس رانی بزرگی ساخته شده است به طوری که روزانه ده ها اتوبوس و قطار از شهر های مختلف به ویژه تهران به مقصد مشهد حرکت می کنند. بنابراین به منظور کاهش هزینه ها در تور ارزان مشهد می توان از اتوبوس و قطار استفاده نمود. با این حال وجود فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد در مشهد باعث شده است که بتوان به سرعت خود را به مشهد رساند البته معمولا استفاده از هواپیما در تور باعث بالا رفتن قیمت خواهد شد. فرودگاه بین المللی مشهد در جنوب شرقی این شهر واقع شده است و ظرفیت پذیرش انواع هواپیماها را دارد. این فرودگاه پس از فرودگاه مهر آباد پر رفت و آمد ترین فرودگاه ایران است و دارای پارکینگ طبقاتی مجهزی نیز می باشد. این فرودگاه دارای ایستگاه مترو نیز می باشد بنابراین استفاده از آن در تور ارزان مشهد راحت تر است.

قیمت تور مشهد

قیمت تور مشهد به عوامل بسیاری بستگی خواهد داشت که یکی از مهمترین عوامل انتخاب فصل آن می باشد. تور های مشهد در انواع مختلف بوده و در هر فصلی در نظر گرفته شده اند که می توانید در هر فصل و موقعی اقدام به شرکت در این تور نمایید. همچنین قیمت تور با قیمت هتل های رزرو شده در مشهد رابطه مستقیم دارد و هر چه قیمت هتل بالاتر بوده باشد طبیعتا قیمت تور مشهد نیز بالاتر خواهد بود. همچنین میزان خدمات ارائه شده در طول سفر از دیگر عواملی است که بر قیمت تور مشهد تاثیر گذار خواهد بود. باید در نظر داشته باشید که تمامی نکات یاد شده امکان شخصی سازی خواهند داشت و می توانید خدمات و هتل مورد نظر خود را انتخاب نمایید. انتخاب نوع تور مشهد از اهمیت به ویژه ای برخوردار می باشد چرا که هر یک از وسیله های نقلیه استفاده شده در این تور ها قیمت بخصوصی داشته و بر قیمت تور مشهد تاثیر مستقیم خواهد داشت.

قیمت تور مشهد

لوکس ترین هتل های مشهد

همانطور که در ابتدای این متن گفته شد، شهر مشهد برای استقبال از گردشگران و زائران گرامی هتل ها و اقامتگاه های زیادی را در سطح شهر احداث کرده اند. برخی از این هتل ها را در این قسمت معرفی می کنیم:

  1. هتل قصر طلایی: هتل قصر طلایی یکی از لوکس ترین هتل های این شهر به شمار می رود. این هتل دارای 5 ستاره می باشد و همچنین به عنوان دومین هتل بین المللی شناخته شده است. این هتل در خیابان امام رضا در سال 1389 ساخته شده است.
  2. هتل پارسیس مشهد: این هتل نیز دارای 5 ستاره است و به عنوان یکی از هتل های لوکس شناخته شده است. شما می توانید با اقامت در این هتل در حدود 10 دقیقه به حرم مطهر بروید و زیارت کنید. این هتل دارای امکاناتی از قبیل رستوران، سالن های پذیرایی شیک، سونا، استخر و... می باشد.
  3. هتل درویشی: هتل درویشی در سال 1391 در خیابان امام رضا ساخته شده است. این هتل نیز دارای 5 ستاره می باشد و جزو هتل های لوکس محسوب می شود.
  4. هتل پاریس مشهد: هتل پاریس مشهد علاوه بر اینکه به حرم مطهر نزدیک می باشد به بسیاری از اماکن تفریحی و همچنین جاذبه های گردشگری نزدیک می باشد و گردشگران عزیز می توانند به راحتی هم برای زیارت و هم سیاحت در این هتل اقامت کنند.