سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مطمئن ترین آژانس هواپیمایی

بررسی تور سنت پترزبورگ

تور سنت پترزبورگ یکی از تور های گردشگری است که طرفدار های زیادی دارد. سنت پترزبورگ به عنوان پایتخت روسیه از ویژگی های برجسته و زیادی برخوردار است. این شهر دارای تاریخی جذاب و همچنین امپراطوری های زیادی را دارا بوده است که هرکدام از آنها باعث ساخت تعدادی کاخ شده اند که هم اکنون به عنوان جاذبه های این شهر به شمار می آیند. این شهر علاوه بر جاذبه های دیدنی رستوران و کافه های فوق العاده ای برای پذیرایی از گردشگران عزیز را دارد. همچنین این شهر شامل هتل های بسیار شیک برای گردشگران با هر مقدار هزینه نیز می باشد. آب و هوای این شهر در فصل بهار و تابستان و همچنین در اوایل پاییز بسیار فوق العاده و برای گردشگری مناسب می باشد ولی در زمستان برف و سرما را به همراه خود دارد. شهر سنت پترزبورگ یکی از شهر هایی است که دیدن از آن به هر کسی پیشنهاد می شود. می توان با شرکت در تور سنت پترزبورگ از این شهر زیبا و تاریخی دیدن فرمایید و خاطره های زیبایی را برای خود ثبت کنید.
تور سنت پترزبورگ

تور سنت پترزبورگ

سنت پترزبورگ یک از شهر های زیبا و بزرگ روسیه است. این شهر مساحتی بزرگ تر از مسکو دارد و از لحاظ رتبه بندی دومین شهر در روسیه محسوب می شود. تور سنت پترزبورگ فرصتی است که می توان با شرکت در آن از جاذبه های گردشگری سنت پترزبورگ و اماکن تفریحی این شهر دیدن کرد. در سال 1703، پتر بزرگ دستور ساخت این شهر را در روسیه داد. بعد از چندی در سال 1919، شهر سنت پترزبورگ به پایتخت روسیه تبدیل شد. قدمت شهر سنت پترزبورگ به قرن هجدهم میلادی برمی گردد. این شهر زیبا و بزرگ غالب بر 250 سال به عنوان پایتخت این کشور بوده است. جمعیت این شهر حدود 5 میلیون نفر محاسبه شده است. این شهر در شمالی ترین قسمت کشور روسیه واقع شده است. در این شهر 50 رودخانه و 45 جزیره وجود دارد. این شهر دارای پل های زیادی است که حدود 20% آنها متحرک هستند. اگر برای سفر از تور سنت پترزبورگ استفاده کنید می توانید از نزدیک تمام این موارد را مشاهده کنید و لذت ببرید.

هزینه سفر و تور سنت پترزبورگ

یکی از نکاتی که همیشه در هر سفری باید به آن توجه کرد، هزینه سفر می باشد. این هزینه می تواند هزینه هتل، حمل و نقل، هزینه های گردشگری و...باشد. واحد پول در سنت پترزبورگ روبل همان واحد پول روسیه می باشد. کشور روسیه همانطور که می دانیم در دسته کشورهای گران قیمت قرار دارد پس به طبع سفر به این کشور با تور سنت پترزبورگ هزینه بردار خواهد بود. اگر بخواهیم تشابهی بین شهر های ایران و شهر سنت پترزبورگ روسیه برقرار کنیم می توان گفت هزینه گردش در شهر سنت پترزبورگ 50 درصد گران تر از گردش در شهر تهران است. یکی از هزینه های اساسی در این شهر هزینه حمل و نقل است. در شهر سنت پترزبورگ حمل و نقل پیشرفته ای وجود دارد که برای استفاده از آنها می توانید از کارت الکترونیک استفاده کنید. این کارت حدود 5000 هزار تومان هزینه دارد.
سفر به سنت پترزبورگ
بعد از گرفتن کارت الکترونیک می توانید با شارژ کردن آن از وسایل های حمل و نقل در این شهر استفاده کنید و در شهر زیبای سنت پترزبورگ به گردش بپردازید. راه دیگری برای استفاده از حمل و نقل عمومی در تور سنت پترزبورگ وجود دارد و این روش آن است که از کارت های گردشگری استفاده نمایید. مورد دیگری که به هزینه های سفر در تور سنت پترزبورگ مرتبط می شود، هزینه اقامت می باشد. هزینه اقامت با توجه به نوع هتل و امکاناتی که ارائه می دهد متفاوت می باشد.

جاذبه های گردشگری و تور سنت پترزبورگ

همانطور که گفته شد شهر سنت پترزبورگ به عنوان دومین شهر روسیه شناخته می شود. این رتبه دلایل زیادی دارد که یکی از آنها گردشگری این شهر است. این شهر از دیرباز تاکنون سر سختی ها و اتفاقات زیادی را پشت سر گذاشته است، برخی از این اتفاقات جاذبه های بسیار زیبایی را بر جای گذاشته است و همینطور توجه خاصی که در هنگام ساخت این شهر شده است باعث ایجاد نقش و نگار های زیبا و رنگارنگ در نقاط مختلف شهر سنت پترزبورگ شده است. گردشگران می توانند با شرکت در تور سنت پترزبورگ از تمام این جاذبه های زیبا دیدن فرمایند. در این قسمت به برخی از جاذبه های گردشگری این شهر اشاره خواهیم نمود:
جاذبه های گردشگری سنت پترزبورگ
  • کاخ هرمیتاژ: این کاخ به عنوان معروف ترین جاذبه گردشگری شهر سنت پترزبورگ شناخته شده است. این کاخ زیبا علاوه بر اینکه یک جاذبه گردشگری است، یکی از آثار های باستانی این شهر به شمار می رود. این کاخ یکی از مکان هایی است که دیدن از آن همیشه در برنامه تور سنت پترزبورگ وجود دارد.
  • قایقرانی در کانال ها و رودخانه های سنت پترزبورگ: برای اینکه از این تفریح بسیار جالب و دیدنی استفاده کنید باید در ماه های مه تا اکتبر به این شهر سفر کنید. در این قسمت می توانید با گشت و گذار با استفاده از قایق به اکتشاف زیبایی های این شهر بروید.
  • کلیسای رستاخیز: این کلیسا دارای تاریخ بسیار جالبی می باشد که با دیدن از آنجا می توانید به این تاریخ پی ببرید. این بنا با رنگ های زیادی تزئین شده است و دارای معماری بسیار زیبا و خاصی است.
  • سارسکوی: این ساختمان با اینکه به یک کاخ شباهت دارد ولی در واقعیت یک کاخ نمی باشد بلکه دو کاخ را در خود جای داده است. این کاخ دارای پارک بسیار زیبایی می باشد که محوطه ساختمان را بسیار زیبا کرده است.
  • پل های قپانی: همانطور که گفته شد در این شهر پل های زیادی وجود دارد که تعدادی از آنها متحرک می باشد. به عبارت دیگر باز و بسته می شوند. پل قپانی نیز یکی از پل ها است که بسیار تماشایی است و در برخی از روز های سال زیبایی تماشای آن چندین برابر می شود.
  • خیابان نوسکی پراسپکت: در این شهر هیچ منظره ای دیدنی تر از این شهر وجود ندارد. این خیابان علاوه بر اینکه یکی از مهم ترین خیابان های روسیه است، یکی از مهم ترین خیابان های جهان نیز به شمار می رود.
  • جزیره یلاگین: می توان گفت این جزیره جایی است که گردشگران تور سنت پترزبورگ حتما باید از آن دیدن فرمایند. این جزیره دارای پارکی بسیار زیبا، دریاچه ای برای گشت و گذار با قایق، اسکیت بازی در زمستان و... است. این مکان جایی است که می توان آرامش قشنگی را از آنجا دریافت نمود.

تور سنت پترزبورگ

بهترین زمان سفر و تور سنت پترزبورگ

بهترین زمان برای سفر به سنت پترزبورگ را با بررسی چند مورد می توانیم بیابیم. یکی از این موارد آب و هوای این شهر می باشد که در قسمت های قبلی بطور کلی توضیح داده شده است ولی اگر بخواهیم خلاصه ای در این قسمت بگوییم می توان گفت تابستان برای سفر به این شهر مناسب است با اینکه شلوغ ترین فصل سال محسوب می شود اما دارای آب و هوای فوق العاده ای برای گردش می باشد. مورد دیگر که بسیار مورد توجه است هزینه اقامت در این شهر می باشد همانطور که می دانیم این شهر یک شهر گران می باشد و در فصل های پر گردشگر گران تر نیز می شود. کسانی که قصد دارند سفر اقتصادی تجربه کنند باید فصلی را به غیر از فصل های پر گردشگر انتخاب کنند.

کاخ های سلطنتی سنت پترزبورگ

شهر سنت پترزبورگ درای تاریخی غنی با اتفاقات و رویداد های متفاوتی می باشد از این رو این شهر کاخ های زیادی را دارا است. برخی از کاخ های این شهر را در این قسمت معرفی خواهیم نمود:
  • کاخ زمستانی: این کاخ یکی از باشکوه ترین و بزرگترین کاخ این شهر می باشد. این کاخ زیبا در سال 1762 بنا شده است. این بنا به شکل مستطیل است طول و عرض آن به ترتیب 215 و 30 متر می باشد و همچنین این کاخ دارای اتاق های زیادی است.
  • کاخ کنستانتین: این کاخ نیز یکی از کاخ های سلطنتی شهر سنت پترزبورگ می باشد که توسط یکی از معمارهای معروف آن زمان ساخته شده است. این کاخ همانطور که از نامش پیدا است برای دوره است که کنستانت ها حکومت کشور را در اختیار داشتند و می توان گفت محل اقامت شاهزاده این حکومت بوده است.
  • کاخ پترهوف: همانطور که در قسمت قبل گفتیم این کاخ جزو جاذبه های گردشگری این شهر به حساب می آید. این کاخ در سال 1714 بنا شده است. دستور ساخت این کاخ از سمت پتر بزرگ دریافت شده بود.
  • کاخ کاترین: این کاخ در دهکده ای با نام تزارها قرار گرفته شده است. کاخ کاترین یک کاخ تابستانی می باشد. این کاخ به رنگ آبی و با یک معماری چشم نواز ساخته شد است. در دکوراسیون داخلی برخی از تالار های این کاخ از طلا استفاده شده است.
  • کاخ مرمر: ساخت این کاخ به وسیله معمار معروف کنت گریگوری اورلوف شروع شد و در نهایت در سال 1785 توسط معمار دیگری به پایان رسید. این کاخ همانطور که از نامش پیداست از انواع سنگ مرمر ساخته شده است.
  • کاخ الکساندر: این کاخ نیز مانند کاخ کاترین در دهکده تزار ها قرار دارد. این کاخ نمای بسیار زیبایی به رنگ زرد دارد. این کاخ زیبا در سال 1792 شروع به ساخت شده است و در نهایت بعد از 4 سال در سال 1796 به پایان رسیده است. این کاخ دارای تعداد زیادی تالار های بزرگ و تودرتو می باشد.
پیشنهاد می شود گردشگرانی که با تور سنت پترزبورگ سفر می کنند حتما از این کاخ های زیبا دیدن فرمایند.

بهترین تفریحات و تور سنت پترزبورگ

این شهر علاوه بر اینکه جاذبه های گردشگری زیادی دارد، تفریحات قشنگی نیز برای گردشگران در نظر گرفته شده است. یکی از قشنگ ترین تفریحات این شهر جشنواره وایت نایت و یا به عبارتی دیگر شب های سفید می باشد. این جشنواره یک فستیوال هنری است که در این شهر برگزار می شود. تفریح دیگری که وجود دارد باغ وحش لنینگراد است. این باغ وحش دومین رتبه را در بین باغ وحش های جهان دارد. این باغ وحش علاوه بر داشتن فضای زیبا، رستوران ها و کافه های زیادی برای استراحت و لذت بردن از فضای باغ وحش دارد. شهر سنت پترزبورگ یک پارک آبی نیز به نام پیترلند دارد که به بزرگترین پارک آبی روسیه معروف است.
تفریحات در سنت پترزبورگ

مراکز خرید سنت پترزبورگ

شهر سنت پترزبورگ دارای مراکز خرید زیادی است که گردشگران تور سنت پترزبورگ می توانند برای خرید از آنها استفاده کنند. برخی از این مراکز خرید را در این قسمت نام میبریم:
  • اوپونت روژ
  • بولشوی گاستینی
  • گرند پلس
  • گالریا

رستوران های سنت پترزبورگ

شهر سنت پترزبورگ دارای دو رستوران معروف است که پیشنهاد می شود گردشگران تور سنت پترزبورگ برای صرف غذا حتما به این رستوران ها مراجعه فرمایند. یکی از این رستوران ها، رستوران فرش پوینت می باشد. این رستوران دارای فضای بسیار لوکس و زیبا است همچنین خدماتی که در این رستوران ارائه می شود باب میل تمام گردشگران بوده است. غذاهایی که در این رستوران سرو می شود غذاهایی با کیفیت عالی و طعم فوق العاده ای می باشد. رستوران بعدی، کافه رستوران ایدیت نام دارد. قدمت این رستوران به سال های دور می رسد یعنی این رستوران یکی از قدیمی ترین رستوران های این شهر است. فضای داخلی این رستوران به صورت سنتی دیزاین شده است. این هتل دارای 4 اتاق می باشد که هر کدام از آنها به سبک خاصی چیده شده است.

کافه های سنت پترزبورگ

سنت پترزبورگ علاوه بر رستوران های فوق العاده کافه های بسیار دنج و زیبا نیز دارد. کافه زوم سنت پترزبورگ یکی از کافه های معروف این شهر است که با طراحی ساده و مدرنی که دارد محیطی زیبا و دوسداشتنی را برای مشتریان و گردشگران ایجاد می کند. در این کافه برخی امکانات از قبیل مجله، تلویزیون، وای فای رایگان، صندلی ویژه کودک و...وجود دارد. یک ویژگی مورد توجه درباره این کافه وجود دارد که آن، این است که قیمت های این کافه بسیار مناسب و مقرون به صرفه می باشد و گردشگران تور سنت پترزبورگ می توانند از آنجا استفاده کنند. کافه ی دیگر کافه استول است که این کافه هم در لیست کافه های زیبا و مناسب در این شهر به شمار می رود. در نهایت کافه ی دیگری به نام کافه آباژور وجود دارد که دارای انواع نوشیدنی ها، بستنی ها، کیک ها و بسیاری از دسر های خوشمزه می باشد. این سه کافه جزو بهترین کافه ها در سنت پترزبورگ است که گردشگران تور سنت پترزبورگ می توانند از گذراندن وقت خود در این کافه ها لذت ببرند.
خرید تور سنت پترزبورگ
اطلاعات لازم برای شرکت در تور سنت پترزبورگ
برای اینکه از طریق تور سنت پترزبورگ از این شهر دیدن فرمایید باید بعضی از اطلاعات را دارا باشید به این اطلاعات در این قسمت اشاره می شود:
  1. اختلاف ساعتی که شهر سنت پترزبورگ با کشور ایران دارد حدود 30 دقیقه است. یعنی ساعت سنت پترزبورگ 30 دقیقه از ایران عقب تر است.
  2. مردم شهر سنت پترزبورگ به تابعیت از کشور خود زبان روسی را دارند.
  3. واحد پول این شهر همانند کشور روسیه روبل می باشد.
  4. پیش شماره، شماره تلفن های شهر سنت پترزبورگ +7 است.
  5. در نهایت برای اینکه با پلیس، آتش نشانی یا اورژانس لازم باشد تماس بگیرید می توانید از شماره 112 استفاده کنید.
دانستنی هایی درباره سنت پترزبورگ
بسیاری از دانستی ها را در ابتدای متن گفته شده است ولی به برخی از آنها نیز در این قسمت از متن اشاره می شود:
دین اکثر مردم سنت پترزبورگ مسیحیت است و دربین آنها برخی مسلمان، یهودی و بودایی نیز وجود دارد. سنت پترزبورگ علاوه بر اینکه پایتخت اصلی روسیه است، پایتخت فرهنگی و گردشگری این کشور نیز محسوب می شود. این شهر دارای رودخانه ای با طول 74 کیلومتر است.

آب و هوا و تور سنت پترزبورگ

همانطور که می داند آب و هوای سنت پترزبورگ در هر فصل از سال متفاوت است. آب و هوای این شهر در فصل بهار با وجود اینکه برف های زمستان هنوز باقی مانده است، گرم می باشد. ولی گرمای اصلی در اردیبهشت ماه با از بین رفتن سرمای زمستان شروع می شود. آب هوای این شهر در تابستان در ماه های اولیه بسیار گرم و مرطوب می باشد ولی همین که به ماه آخر تابستان نزدیک می شود از شدت این گرما کاسته می شود با وجود این گرما فصل تابستان، فصل پر گردشگر در تور سنت پترزبورگ به حساب می آید. در فصل پاییز شهر زیباتر و رنگارنگ تر می شود و دمای هوا رفته رفته معتدل تر و دلچسب تر می شود. همانطور که به ماه های آخر پاییز نزدیک می شود سرما به این شهر حاکم می شود و کم کم نشانه هایی از برف زمستانی نمایان می گردد که زیبای خاص خود را به شهر می دهد.

هتل های سنت پترزبورگ

سنت پترزبورگ درای دو هتل معروف است که در این قسمت به معرفی آنها می پردازیم:
  • Hotel Premium: این هتل یکی از هتل های ارزان شهر سنت پترزبورگ به شمار می رود. قیمت این هتل برای هرشب اقامت در آنجا 80 دلار می شود. این هتل با اینکه یک هتل ارزان است ولی دارای اتاق های بسیار شیک و راحت است.
  • Radisson Royal Hotel: این هتل نیز یکی از هتل های مجلل و گران قیمت شهر سنت پترزبورگ محسوب می شود. این هتل دارای نمای بسیار زیبا و معماری فوق العاده ای است. این هتل در مرکز شهر سنت پترزبورگ قرار دارد و از لحاظ موقعیت جغرافیایی و دسترسی به امکان مهم عالی می باشد.
گردشگران با توجه به هزینه ای که در تور سنت پترزبورگ می کنند می توانند یکی از این هتل ها را برای اقامت انتخاب کنند.

بلیط سنت پترزبورگ

اگر در تور سنت پترزبورگ وارد شوید نیازی به تهیه بلیط بطور شخصی ندارید زیرا تهیه بلیط نیز جزو یکی از وظایف تور سنت پترزبورگ به شمار می رود. کسانی بطور شخصی قصد تهیه بلیط را داشته باشند می توانند اطلاعات کامل را از سایت های مختلف بدست آورند و بلیت مورد نظر را دریافت کنند.